Wij gebruiken cookies om uw ervaring met onze website te optimaliseren en voor een onbeperkt gebruik van alle functies. Social media-cookies en reclamecookies van derden bieden u doelgerichte inhoud die is afgestemd op uw interesses, maken interactie met sociale netwerken mogelijk en stellen ons in staat bezoeken te volgen. Meer informatie over deze cookies en de verwerking van uw persoonlijke gegevens vindt u in onze gegevensbeschermingsverklaring. Door te klikken op "accepteren" gaat u akkoord met het gebruik van cookies en de daarmee gepaard gaande verwerking van uw persoonlijke gegevens. U kunt uw instellingen te allen tijde wijzigen door naar de "Cookie-instellingen" onderaan de pagina te gaan.

Warranty

Kwaliteit van de producten

Wij stellen de hoogste kwaliteitsnormen voor onszelf en onze producten. Onze producten worden met de grootste zorg en precisie vervaardigd. Tupperware garandeert de superieure kwaliteit van onze producten die wij verdelen met de Tupperware garantie in overeenstemming met de volgende voorwaarden.

De Tupperware garantie (de “garantie”) is een vrijwillige garantie. Het is een bijkomende belofte, onafhankelijk van de wettelijke rechten die u als consument heeft, ten aanzien van de verkoper, in het bijzonder in geval van een defect of verborgen gebrek in het product. Uw wettelijke rechten worden niet beperkt door deze garantie.


Garantie

Elk Tupperware-product of onderdeel ervan dat een fabricage-of materiaalfout vertoont, wordt gratis vervangen, enkel en alleen via het invullen van het garantieformulier op deze website en voor zover het aangewend wordt voor normaal huishoudelijk gebruik.
De aangeboden Tupperware garantie, twee jaar of meer in functie van de betrokken producten of onderdelen van het product, begint te lopen vanaf de levering, die ten laatste de maand die volgt op de aankoopdatum, vermeld op de bestelbon plaatsvindt. Normale gebruiksslijtage of verkeerd gebruik (b.v. sneden, stoten, vallen, oververhitting) vallen niet onder de garantie. Meer informatie in de lijst hieronder.

Voor sommige Tupperware-producten gelden afwijkende garantiebepalingen. De producten of onderdelen ervan die onderhevig zijn aan slijtage door regelmatig gebruik (metalen onderdelen zoals lemmeten, raspen, Microvezeldoeken ...) vallen onder de wettelijke garantie van twee jaar op vertoon van de volledig ingevulde bestelbon. Na deze periode valt het product of onderdeel ervan niet meer onder de garantie.

De garantie is alleen van toepassing als het product oorspronkelijk door ons op de markt is gebracht. U kunt er van uit gaan dat dit het geval is als u het product rechtstreeks van ons of van een van onze onafhankelijke Distributeurs of Consulenten in Nederland heeft gekocht. Producten die door onze buitenlandse commerciële partners op de markt worden gebracht, kunnen in aanmerking komen voor een soortgelijke garantie.


Onze verplichtingen in geval van garantie

In geval van garantie heeft u recht op een vervangend product. Indien slechts bepaalde onderdelen van het product defect zijn, vervangen wij alleen de defecte onderdelen in plaats van het volledige product. Kleurgarantie kunnen wij niet geven. Indien een onder deze garantie te vervangen product niet meer in ons assortiment is opgenomen (of wordt vervangen door een model dat het opvolgt), heeft u recht op een waardebon voor een bedrag gelijk aan de laatste adviesverkoopprijs van het product in ruil voor het teruggeven van het volledige product; afhankelijk van de duur van de garantie die van toepassing is op het betreffende product, wordt deze prijs gewaardeerd tegen 100% van de waarde tot 5 jaar na de aankoopdatum en tegen 60% voor de daaropvolgende jaren.

U kunt de waardebon gebruiken voor de aankoop van producten uit de huidige Belgische catalogus, te vinden op www.tupperware.be/nl/producten/catalogus. Kiest u voor een product met een lagere prijs, dan gaat het resterende bedrag van de waardebon verloren. Het is niet mogelijk om een product met een hogere prijs aan te schaffen. Het is niet mogelijk om een volledige of gedeeltelijke terugbetaling in geld van de waardebon te verkrijgen.


Het inroepen van uw garantie

Via een online formulier op deze webpagina kunt u een garantieaanvraag indienen. Houd er rekening mee dat u slechts één keer dezelfde aanspraak op garantie kunt indienen. Een voorafgaande voorwaarde voor een aanspraak op garantie is bewijs van aankoop, zoals onze bestelbon.

In volgende gevallen geldt er geen garantie :

  • Normale gebruiksslijtage of krassen die ontstaan bij normaal gebruik van het product
  • Vlekken en verkleuring door voedingsmiddelen, schimmel, roest, witachtige vlekken, brandvlekken of verkleuring van het materiaal door oververhitting
  • Breuk of barst als gevolg van een stoot of val of door oververhitting
  • Krassen of scheuren door gebruik van messen, metalen keukenhulpjes of scherpe voorwerpen
  • Beschadiging door gebruik van schuursponsjes, staalwol, schurende reinigingsmiddelen of bleekmiddel
  • Blaren, blaasjes, verbrand, zwellingen … verzwakking van het product door lokale verhitting door vetstoffen of oververhitting
  • Vervorming of smelten door oververhitting, gebruik van grillfunctie, contact met hete voorwerpen of verwarmingselement van de vaatwasser
  • Schade op “Non Tupperware”-artikelen zoals tassen, textiel of andere producten.

Bij Tupperware streven we ernaar dat al onze producten beschikbaar zijn tijdens de volledige duur van onze catalogus. Soms kunnen sommige producten om redenen buiten onze controle tijdelijk niet beschikbaar zijn tijdens deze periode. Binnen een redelijke termijn zullen wij trachten dit artikel weer beschikbaar te maken tegen de prijs die op het moment van uw bestelling in de catalogus stond vermeld.


Hoe een garantieaanvraag indienen?

U kunt een garantieaanvraag indienen door het invullen van onderstaand formulier. Deze formulier dient in het Engels ingevuld te worden.

  1. Vul alle velden van het formulier hieronder in het Engels in. Geef uw gegevens in, vermeld de naam van het beschadigde product, leg nader uit waarom u een garantieaanvraag indient en voeg afbeeldingen toe van het product. Stuur ten minste één afbeelding van het volledig product alsook een afbeelding met een zoom op de schade.
  2. Zodra het formulier ingediend is, zullen onze specialisten oordelen of de garantie geldig is.
  3. In geval van garantie, zullen we contact met u opnemen voor de vervanging van uw product of om een alternatief product (indien het product niet meer in ons assortiment is opgenomen) te kiezen met de gegeven waarde.
  4. In geval van garantie, duurt het 4-6 weken voor het eventuele vervangende product wordt verzonden op het adres dat u in onderstaande formulier ingegeven hebt.

Indien het formulier niet volledig of niet in het Engels ingediend is, zullen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.

* Vereist veld

Top