Door uw bezoek aan deze site voort te zetten, stemt u ermee in dat wij cookies gebruiken om bezoekersstatistieken samen te stellen, u gerichte inhoud aan te bieden die op uw interesses is afgestemd en de uitwisseling met sociale netwerken te vergemakkelijken.  Meer informatie over cookies en hun instellingen vindt u in ons privacybeleid.

Geschiedenis

Visual

In 1944 richtte Earl Tupper de "Tupperware Plastics Company" op. Deze Amerikaanse scheikundige (afkomstig van de firma DuPont) was een pionier in het gebruik van polyethyleen voor huishoudelijke toepassingen. Twee jaar later lanceerde Mr Tupper zijn “Wonderbowl”, een "miraculeuze" kom met een revolutionaire luchtdichte sluiting, die veel lichter en steviger was dan het traditionele glas en aardewerk.
De eerste jaren waren de producten te koop in warenhuizen, ijzerwinkels en andere handelszaken. Maar op die manier kwam de uitzonderlijke kwaliteit van de Tupperware producten niet tot haar recht. Niemand nam immers de tijd om aan de consumenten de voordelen van deze lucht- en waterdichte kommen te tonen en uit te leggen.

Visual

In 1948 introduceerde vice presidente Brownie Wise de Tupperware Home Party, een hele nieuwe manier om de producten rechtstreeks bij de consument te brengen. Zo konden de vele mogelijkheden van de producten persoonlijk gedemonstreerd worden.
Vanaf 1951 was dit systeem van Home Party’s zo'n succes, dat de producten uit de winkels werden teruggenomen en zij enkel nog op demonstraties werden verkocht, via professioneel opgeleide Presentatrices.
En zo werkt het vandaag nog steeds…

Visual

Waar vroeger de Tupperware Party vooral een kwestie was van zittend in de woonkamer luisterend naar de Demonstratrice is het accent van de Tupperware Party verandert naar een interactieve Party; de Workshop. In plaats van passief luisteren staan we nu met z'n allen te koken met Tupperware en het resultaat te proeven. De producten worden dus direct gebruikt en getest, je weet wat je koopt. Via de Workshop ervaar je Tupperware met al je zintuigen, gezellig samen met je vrienden en familie in de keuken.
Dit jaar bestaat Tupperware Nederland 55 jaar! In 55 jaar tijd zijn de producten diverser, mooier en (nog) handiger geworden. We innoveren in producten gemaakt voor de magnetron. Tupperware heeft je meer te bieden dan alleen kunststof kommen. De catalogus levert het bewijs.

Top